Hvordan undervise om 22. juli?

Sammen med nestleder Iril Myrvang Gjørv, som selv overlevde angrepet, Stine Furan og Julie Ræstad Owe fra 22. juli-senteret skal vi se nærmere på hvordan du kan bruke dette temaet i undervisningen din.

  • Start:24.03.2021, kl. 17:00
  • Sted:
  • Pris:Gratis

10 år etter 22. juli

Det er 10 år siden terrorangrepet 22. juli. Pedagogstudentene inviterer til en samtale om hvordan lærere i dagens skole kan undervise og snakke om dette i klasserommet. Hva tar vi med oss 10 år senere og hva er egentlig skolens rolle? Og hvorfor er lærerne så viktig? Se det live 24. mars kl. 18. Meld deg på her. 

Iril Myrvang Gjørv

Iril Myrvang Gjørv

Iril er nestleder i Pedagogstudentene, samfunnsfag- og engelsklærer fra UiO og Utøya-overlevende. Hun har undervist på 22. juli-senteret gjennom deres vitnefortellingsprogram "Min historie" og i praksis i løpet av lærerutdanningen.

Stine Furan

Stine Furan

Stine jobber som formidler i 22. juli-senteret, og som rådgiver i senterets fagteam. Hun har bakgrunn som historiker og er lektor i samfunnsfag, engelsk og historie. I masteroppgaven skrev hun om bakgrunnen til kriminelle sinnssyke ved Kriminalasylet i Trondheim fra 1895-1915. Hun har jobbet i videregående skole og på ungdomsskole.

Julie Ræstad Owe

Julie Ræstad Owe

Julie jobber som formidler på 22. juli-senteret, og som rådgiver i senterets fagteam. Hun har en mastergrad i fred- og konfliktstudier ved Universitetet i Oslo med spesialisering innen radikalisering og ekstremisme, og er utdannet lektor i samfunnsfag og historie.